دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 09:48

ایتالیا خواستار نشست فوری برای بررسی بحران پناه‌جویان شد

ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد سازمان ملل باید بررسی اوضاع پناهجویان را در اولویت قرار دهد.
کد خبر : 13703

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از گاردین، نخست‌وزیر ایتالیا در پی غرق شدن یک شناور حامل چند صد پناهجوی لیبیایی در آب‌های مدیترانه و افزایش شمار قربانیان در طول سال جاری، خواستار برگزاری یک نشست فوری شد.


از ابتدای سال 2015 تا اکنون بیش از 1500 پناهجو در آب‌های مدیترانه غرق شدند که به گفته رنتسی، این میزان 50 برابر سال 2014 است.


بر همین اساس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است امروز دوشنبه در بروکسل یک نشست فوری برگزار کنند.


از حادثه غرق شدن کشتی حامل 700 پناهجوی آفریقایی در آب‌های مدیترانه در روز گذشته به عنوان بدترین فاجعه انسانی از زمان بروز خشونت‌ها در شمال آفریقا نام برده می‌شود.


شمار بسیاری از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد غرق‌شده وجود ندارد و عملیات نجات همچنان در منطقه ادامه دارد.


«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا نیز در همین راستا با انتشار بیانیه ای هدف این نشست را یافتن راهی برای مقابله با بحران مهاجرت از لیبی به اروپا که اصلی ترین مسیر انتقال غیرقانونی پناه‌جویان است، عنوان کرد.


در همین باره «دیمیتریس آوراموپولوس» کمیسیونر اتحادیه اروپا در مورد پناهندگان گفت: ما نیازمند اقدام قاطع در پاسخ به بحران فزاینده مهاجرت به اروپا هستیم.


از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از 35 هزار پناهجو با کشتی های کوچک و از طریق سواحل مدیترانه خود را به جنوب اروپا رسانده اند.



انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب